A cup of teeeeeea, thanks!

Under sina år i grundskolan när man började lära sig engelska så lät brittisk-engelska alltid så snorkigt och överdrivet. Det var ingenting man försökte sig på för de lät lite, ja, överdrivet, snorkigt...Det var alltid mer åt det amerikanska stuket som gällde!

Detta är dock någonting som jag ändrat åsikt om, brittisk-engelska är ju göööööööööööörgott som dom säger på andra sidan. Men det låter lite kul. I Laos för 4 år sen, när jag backpackade där och samtidigt umgicks med en del britter så fick man höra ordet "Brilliant" i varje mening typ. Och hur fel låter inte det? "Brilliant darling!". Detta är någonting som jag ska lägga till då och då nu när jag åker ner. Andra ord och fraser som jag flitigt ska använda för att passa in är tydligen "Love"... någonting min syster uppmärksammade när hon va i London nu i november. Ett väldigt osvenskt ord. Vi svenskar skulle aldrig gå och säga nåt sånt i meningar här och där,..."Självklart hjärtat"...eller hur ska ordet Love översättas? Hjärtat? Men tänk vad den svenska omgivningen skulle bli roligare att vistas i om det vore så!

"Smashing darling!", "Bloody Hell!", "Bollocks", "Wanker", "Lovely" är andra ord som jag bitskt ska använda!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fabolous sweetie!

Sweetiepie om man vill ta i.



Tata Love!

2009-12-31 @ 13:50:01
URL: http://mixi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åhh ja... Ta-ta! Eller toodels.

2009-12-31 @ 17:52:13
URL: http://mlisod.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kom ihåg att det uttalas "luvv".



Fast där kom kanske dialekten in igen...

2010-01-05 @ 10:53:59
URL: http://mixi.blogg.se/
Postat av: Jessica

Glöm inte "Cheers mate"!

Och är man på krogen "down it!" haha, det fick jag lära mig fort..egentligen säger man ju down in one, men britter är toklata och förkortar precis allt..iaf in the northern parts..

2010-01-07 @ 10:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0