Slutet av år 2009 börjar närma sig...

Såja!

Nu har jag varit hemma i Jakobsberg, också kallat Jakaaan, i över en vecka och det har gått foooort. Började bl.a. med en hemsk hemtenta som minst sagt inte gick bra! Därefter kom julafton den firades hos pappa med julmat, Kalles och monopol! (självklart vann jag... Juldagen firades hos mamma med ännu mera julskinka! Och kvällen spenderades med Hanna och Anna hemma hos A med lite kareoke och minttu och sedan på MP (melrose place hette det engång i tiden, sedan millennium palace och idag riddarjakob, dock är det namnet MP som gäller!), vårt lilla hemmahak, men blev nog tyvärr sista gången där då det visades hur korrupt stället var.

Därefter har det blivit stan, sminkkurs på Make Up Store, indisk maaaat (min lilla indiska mattarm måste fodras), en light version av nyårsbankett, ännu mera stan, träffa linn, shoppat och trängts i mellandagsrean... m.m.

Hursom, igår slogs jag av tanken att det var MÅNDAG. Det här med att hålla koll på vilken dag det är vid dessa högtider är inte det lättaste. Iallafall, måndag innebar att man kan tänka och säga att "NÄSTA vecka ska jag flytta till England". AAAAH panik. NÄSTA VECKA! Vart har tiden tagit vägen?! Minns det som igår när man läste sitt mail om att jag var antagen en plats vid Bucks New University i London. Och det var över ett år sen, tänk vad länge man väntat på det här...

Nu väntas iallafall några dagar med bl.a. det riktiga nyårsfirandet (dvs den årliga banketten), kanske mer shopping, mer indisk mat och träffa kompisar, Viktor och familj såklart! H&M katalogen för vår (och sommar) dök ner i brevlådan idag så den ska jag ta mig lite tid för nu! Känns inte det lite tidigt dock med vår och sommarkläder? Imorrn ska det bli hela -10 grader! Dock skulle det ju blivit närmare -20 sträcket så höjningen av temperaturen tackar vi vädergudarna för!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Indiskt imorgon kanske?

2009-12-28 @ 23:18:29
URL: http://mixi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0