Lapa sol och glasspremiär!

Igår så segade jag och Johanna oss heeeel dagen. Klockan 18 tog jag tag i mig själv och bestämde mig för att gå ner på stan och uträtta lite ärenden. Solen glassade, det var varmt. Men dum som jag är så stänger ju allt klockan 18! Så det var bara att traska hemåt igen.

Skypade lite senare på kvällen, samtidigt som det ringer på mobilen...ett svenskt okänt nummer. Svarar inte. Får SMS där det står typ "Heej! på tåget t hw. fest ikväll eller?!  puuss!!". Hade ingen aning om vem det är förren två sekunder senare..."KARRO!". Jag trodde hon skulle komma hem på måndag/tisdag, och så överraskar hon en såhär! Jag sprang ner till Johanna helt till mig och berättade dom glada nyheterna haha. Så det blev iallafall en vinflaska hemma i huset, en vinflaska på Falcon, och sen lite JD+Ginger Ale på hobgoblin... och baby guiness shotar...och vi tre som sällskap. Nu är det bara Daniel som fattas i huset och frågan är när han kan komma pga det här jäkla askmolnet! Vi skulle ha en fest hos oss på onsdag, typ "international dinner party" där alla tar med sig något typiskt från deras hemland och bjuder på. Denna fest är nu uppskjuten till på fredagen istället för att alla kan inte ta sig hit tills på onsdag. Nån kan inte komma förren i slutet av nästa vecka pga brist på flyg från Kroatien etc... Näääääär ska det åka bort?! Dumma jäkla vulkan! Islands fel! Aftonbladet är ju redigt bra på att förstora upp allt också känns det som.

Meeeen vi har det bra här i HW. Det är sol sol och sol. Idag har vi inte haft ett enda moln på himlen, inte ens ett askmoln, så förstår inte vad det ska vara för rabalder om det! Vi låg ute och sola mitt på dagen, kanske en två timmar...åt frukost ute och så. I bikini. Och alla tre är lite rosiga om kinderna... och J lite bränd! Karro och jag har ju lite färg efter påsklovet som spenderades på lite varmare breddgrader än UK så vi har lite grund, vi klarade oss från att bränna oss men vi är röda lite här och var. Men om det fortsätter så här så kommer vi komma hem till Sverige bruuuuna och fina. Imorrn ska det va ännu varmare så jag klagar inte. Det blir pressa då igen. Fick bli premiär för både sommarjacka och glass idag också! Hur skönt som helst ute. Jag skulle vilja dela med er med det fina vädret till er i Skandinavien, om det gick...

Ikväll blir det bara film och ost och vinkväll med Wolfie också tror jag. Myyyyyyyyys! Här kommer två bilder på oss med glass i handen, och High Wycombe-kyrkan i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0