Skolan kommer igång på allvar

Visst, det är jätteslappt att vara Erasmusstudent. Mestadels av tiden! Men nu kommer allt helt plötsligt. Kommer ha en tenta om typ 3 veckor nånting som jag inte fattar... t.o.m. lärarna säger att det är lite flummigt bla bla bla. Nej. Ordning och reda är det INTE här. Sedan min inlämningsuppgift som jag håller på med är också väldigt flummigt förklarad. På uppgiften ska jag analysera hit och dit, ett valfritt företag, jag har valt SAS... sen ska jag också göra en egen marketing strategy för företaget. Men när jag pratade med lärarna om de så får vi inte ha en egen röst i arbetet, för vi är ju inga forskare typ. Jag blir hursomhelst förvirrad och man vet aldrig riktigt vad man ska göra. Det är rätt stor skillnad på skolan här och i Sverige. Och jag föredrar svenska sättet eftersom jag är van med det. Jag har heller ingen motivation till att plugga. Den lämnades i Sverige. Vi är väldigt förslappade här i England ska jag säga er... vi har smittats av de jobbiga brittstudenterna! Vi är 14 år igen! Och trotsiga! Och skiter i allt! Inte riktigt....men typ. Just nu känns de som de. Förövrigt fick vi tillbaka vårt betyg för konferensen vi gjorde i februari. Tungpiercingtjejen trodde vi lätt skulle få 70-80%. Vi fick 63%. Vilket inte är så mycket att hurra för enligt Johanna och mig. Meeen, betygen blir ju översatta till ett G i Sverige hursomhelst så.

I Söndags drog vi på Pubquizzet på studentpuben. Jag vann £10! Woho! Dock inte rena pengar utan i presentkort på HMV (de säljer filmer, cdskivor och sånt).


The winners!:)
(Josh till vänster. Som för övrigt vill ha oss tre svenska tjejer som modeller på ett event han anordnar för House of Fraser, i maj... jag är lite osäker på de. Gå på en catwalk är nog inte min grej. Men vi får isf gratis kläder vilket är bra!)



And the losers...:(

Annars har vi solat, pluggat, slappat osv. Daniel har inte kommit än pga vulkanen, han är fast i Sverige stackarn. Vilket alla andra är också, iaf våra utbyteskompisar. De sitter fast i Finland, Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Kroatien osv. Vilket är tråkigt. Tiden här börjar dra ihop sig, vi åker hem om prick 5 veckor! Jag landar 20.30 den 25 maj...på svensk mark. Och det blir en sommar i Stockholm, vilket känns riktigt riktigt skööönt. Har inte varit i Stockholm en hel sommar sen 2006. Vi har fått reda på att vår hyresgäst vill hyra vår lägenhet under sommaren också vilket innebär att man sparar lite tusenlappar iaf. Och så ser det ut som att jag kan få jobba lite på Polarn o Pyret. Och jag har också sökt lite sommarkurser som jag ska läsa på sidan om, ifall det finns tid till det. Nu ska jag försöka slipa lite på mitt skolarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0