New York <3

28-30 Mars

Äntligen tog vi vårt pick och pack och åkte till mitt älskade New Yoooork! Det var fjärde gången för mig, tredje för Viktor. Man skulle nog egentligen behöva veckor för att kunna se allting! Hursomhelst så tröttnar man aldrig på den staden. Dock hade vi otur med vädret... det regnade inte lite, utan ett par inches. Det blev nytt rekord i nederbörd i mars månad pga de här dagarna! Vi hann iaf med shopping, god mat, sightseeing, metropolitan museum, centralpark, soho osv... men regnet förstörde en hel del! Andra dagen när vi skulle till Soho så vräkte de ner, båda hade paraplyer men man blev ändå helt dygnsur från midjan och ner. Det blåste jättemycket... vi var så frusna efter en timme så vi fick åka tillbaka till hotellet, torka våra skor och kläder i 1-2 timmar, och sen bege oss ut igen. Självklart blev jag också förkyld, smittad av förkylde Viktor. Men med lite amerikansk receptfri medicin så blev vi friska igen efter någon dag! Var första gången vi tog oss till Metropolitan Museumet också... det var intressant! Kul att få se riktiga Monet, Van Gogh och Picassotavlor...the real deal så att säga!

Vädret kunde som sagt varit bättre men jag fick ändå min New York-abstinens mättad (för ett tag) så vi tog oss sen ut till La Guardia flygplats och åkte till Miami BITCH. Som man säger så fint när man är där och turistar.

Lite bilder;












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0