Oxford! Eller Hogwarts?

Jaa, ni där ute som är Harry Potter fantaster borde åka till Oxford! Är ju faktiskt därifrån de fick inspirationen till att göra Hogwarts. Och denna lilla fina universitetsstad påminde väldigt mycket om Hogwarts! Till och med folket såg ut som Harry Potter look-a-likes... det kan iofs varit deras skoluniformer med en kappa över som gjorde det!

Det finns hur många fina, gamla, historiska byggnader som helst. Universitetsområden, kyrkor m.m. Jättefin stad! Jag, Mikan, Karro och hennes kompis Jesper åkte dit i torsdags (på Mikans födelsedag)...tar 50 min med buss, men just denna dag tog det lite längre tid... så typ 1 tim och 15 min resa!

En fin gammal postlåda i Oxford

Utanför ingången till en kyrka vid namn ? kommer ej ihåg. Hursom väldigt fin! I denna byggnad sover alla elever (är en kristen kyrka/skola/internat...Känns väldigt Harry Potter-ish

Självaste 28-åringen själv!

Nu kommer lite bilder inifrån kyrkan...

Här sitter alla elever och biblar sig om dagarna!

Arg? Mitshi-bitchiii

Och här sitter eleverna och äter lunch. MEN, det coolaste är att här är självaste matsalen där Harry Potter spelas in! Japp! Matsalen! Den ser dock större ut på film än i verkligeheten...och bakom där jag tagit fotot är en liten upphöjning som var avstängd...

 

Oxford var iallafall jättemysigt! Vi åt på en engelsk pub, drack öl på blanka dagen, fikade två ggr...shoppade lite! Vi var jättetrötta när vi kom hem. Men vi skulle ju fira Mikan lite så vi åkte ner till stan och åt tapas på La Tasca och sen drack vi öl på Hobgoblin!

Maten på La Tasca är grymt god och likaså Newcastleölen på Hobgoblins...Jag är så himla trött nu efter en hård weekend inne i London. Vet inte vad jag och min syster gör när vi är på weekends men det slutar alltid upp med att man är väldigt öm här och var (av alla kassar och av att man går typ flera mil per dag i converse) och att man är sjukt trött. Men kul har det varit iallafall! Nu är syster på svensk mark igen och jag ska sova har jag tänkt. Ett inlägg om London kommer imorrn! Godnatt världen!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: 28-åringen/Mitshi-bitchiii osv

Åh jag vill tillbaka till allt! Leka mer Harry Potter och dricka mer öl. Shoppingtarmen är faktiskt helt mättad, fast konstigt vore väl annars... Puss!

2010-03-01 @ 00:27:18
URL: http://mixi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0