Bye England. Hello USA!

Dålig uppdatering igen. I know. Senaste veckan har det varit skola och fest! Har haft mina sista lektioner i vissa kurser. Efter påsklovet är det nämligen fri tid till att plugga till alla sluttentor och assignments som man har i maj. Ibland känns skolan här lite för slapp... britterna borde åka till Sverige och plugga ett tag och känna på hur tempot är där istället! Men samtidigt så är det känt att Erasmusstudenter bara festar, slappar och har väldigt lite att göra i skolan.

I onsdags blev det en sista utekväll innan påsklovet! Alla tar sitt pick och pack och flyr nämligen...hem, utomlands eller annat! Vissa stannar också kvar självklart men de flesta åker bort. Så det blev förfest på ena campuset hos en av franskarna och sen Falcon och därefter SU (kåren)! Kul kväll. På torsdagen lämnade Karro och Daniel oss och tog flyget hem till Sverige. Daniel ska va hemma i Sverige under hela lovet, Karro ska göra Europa! Och imorrn lämnar jag Johanna själv i vårt hus och åker till USA...vilket ni säkert redan vet, ja! Johanna har ändå fullt upp med besök hela lovet. Och jag kommer ju hem om två veckor så. Helt själv blir hon inte!

I veckan har det också varit väldigt varmt, upp mot en 17°C och jag har gått runt i t-shirt och tunn långtröja över och svettats som en gris i det. Se film. I onsdags var det så sjukt varmt ute på kvällen att vi kunde ha kavaj som jacka bara! Jag svettades ändå. Tror jag börjar bli britt. De springer omkring i flipflops och t-shirt när man inte borde det. Jag och Johanna hamnade ute svirandes igår igen också. Vi skulle ta lite öl på en pub på stan med de som inte hade åkt hem ännu, slutade på SU också... som tur är slipper man inträde där när man är student!

 








Karro, Jag och Johanna på förfest i Hughenden Halls.



Daniel & Karro en sisådär 3 på natten... vi lagade stuvade makaroner och köttbullar!



Johanna och Noemie igår på Falcon


Idag kom Viktor hit... jag har inte börjat packa än. Men tvättat har jag! Så det blir lite snabbpackning imorrn bitti, sen vid 14.30 börjar vi vår resa mot Heathrow och därefter åker vi direktflyg till ett kallt (typ 13°C) och regnigt New York. New York för fjärde gången för min del. Där ska vi shoppa (såklart), gå på the Met, gå på musikal, äta gott och ja...vandra runt i regn. Det ska regna jättemycket enligt väderprognoserna så paraplyet får åka med. Viktor är förkyld också med jätteont i halsen, tydligen har han aldrig haft så ont i halsen förut (det säger han varje gång han är sjuk) och jag hoppas att han blir bättre och att jag slipper bli smittad! Vi brukar ha oturen att få semester med en och en annan baskilusk.

Vi med resfeber.

Sen på onsdag, sen kväll, tar vi flyget till Miami. Vi landar rätt sent så vi sover på hotell första natten och sen kommer Christer och plockar upp oss med bil. Hans flickvän Valeria är där samtidigt och hälsar på så vi kommer göra massa utflykter tillsammans. Vädret i FL ser mycket lovande ut. Jag ser framemot att steka, bada och allt sånt. Kanske åker man på en dagstur till Bahamas också? 600 svenska pengar! Kan va värt de! Hursom ska det bli grymt kul att åka till staterna. Jag gillart!

Uppdatering kanske händer under resan, beror på hur det ser ut med datamöjlighet osv. Men annars får ni ha det jättebra här i Europa! Och en bra påsk! För det ska vi ha! Jag ska dricka en liten pina colada på stranden och tänka på er, mina läsare. Men hörde att ni i Sverige får ta del av Saharas vindar så lite värme låter det som att ni får ta del av iallafall!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Anna

ha en underbar semester!!!! njut lite i solen åt mig med, och shoppa mycket i NY:)

2010-03-30 @ 10:57:05
URL: http://annagoesgraz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0