En ny era är kommen!

Gick upp tidigt imorse för att gå ut på promenad - en rask prommis! Innan frukost. Det är nämligen så att jag fått för mig att bli hälsosam och försöka komma lite i form. Främsta anledningen till de är att jag ska åka till Miami om 3 veckor och att min bild av den staden är att alla är typ sönderopererade/skitsnygga/fitta (ja hur nu det stavas..."fit" är det jag menar såklart) och jag kommer inte känna mig bekväm med att hänga på beachen om dagarna. Här går jag även runt likblek, nästan genomskinlig och känner mig så långt ifrån i-form man kan va! Därför inhandlades fullkornspasta igår (vilket jag har förbannat hemma i sverige. äcklig pasta som smakar fisk och som inte ser så lockande ut...dock funkar fullkornsspagetti till köttfärssås!) och jag har tänkt mig en promenad om dagen i våra jobbiga backar här omkring, nåt gratis gympass varje vecka, lite olika rörelser osv och så får vi se var det tar oss! Onyttigheter som chips, godis, öl m.m. är härmed förbjudet fram tills USA. Nu blir det olika barer och nötter som godis! Och för att få lite färg så kommer jag hoppa in i solariet några ggr - max fem! Så såhär kommer mina kommande dagar se ut! Får se hur det går! Jag har även shoppingstopp! Och jag höll mej under hela helgen i Birmingham/Wolverhampton (förutom en grej men den hade jag letat efter innan och var slut i min storlek överallt så det köpet gills inte)

För att komma in på något helt annat så verkar de som att vi bor i "de fula området"/ghettot. När vi nämnt att vi bor på Totteridge Rd så har några släppt kommentarer som "Ohhh that's rough"..."Yes, that's a wellknown place" Typ så... jaa. Hursom ska man INTE gå hem själv på kvällen/natten. I High Wycombe kan allt hända. Vår engelska lärare påpekade detta under förra veckans engelskalektion... han har bott inne i London i 10 år tidigare utan att ha sett bråk på krogen etc. Men när han flyttade hit så såg han minst 5 bråk varje utekväll, och tydligen så blev en ung kille knivmördad här nere på stan för 6 månader sen. Så hela HW är pretty ghetto verkar det som. Men om man jämför med Viktors stad, Wolverhampton (som jag besökte i helgen), så är nog HW rätt fin förort faktiskt. Mer om det imorrn! För jag orkar inte ladda upp bilder nu så ni får hålla er lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0