Ibland är det inte lätt att vara utländsk i England...

Igår när jag skulle gå på toa i skolan så tog jag handikappstoaletten. Och spolningen funkade inte så jättebra så jag drog i ett snöre på sidan om toan med tanken att det var spolningssnöret. För er som inte varit i England så är ett flertal toaletter bygga på det sättet att man drar i ett snöre för att spola. Jag vet, känns lite sådär utvecklingslandsaktigt. Iallafall, jag drog i snöret. Spolade gjorde toaletten inte, men det funkade efter ett tag genom första sättet jag försökt på. Tvättar händerna... hör ett litet pip. Går ut från toan, och där står det personal och glor på mig och ena suckar och mumlar nåt om att "nu kommer securityn komma...". Ovanför dörren till handikappstoan är det en lampa som blinkar rött och så tjuter det såklart. Ja, självklart hade jag råkat dragit i någon slags emergency grej ifall handikappande personer ramlar av toan eller liknande saker som kan hända... HUR skulle jag veta det när man ändå, ibland, spolar på det sättet här i England? Men det var lite pinsamt.... jäkla svenska, blonda tjej!!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hahaha!

Inget att skämmas för, alla kan behöva lite assistans ibland...

Puss

2010-03-24 @ 08:11:20
URL: http://mixi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0