London love!

Åkej! Så... efter en dag i Oxford & HW så skulle vi åka in till kära kära onderbara London...här väntade dagar med shopping, konsert och afternoontea bland annat!

 

Började med tågresan in till London och därefter skulle vi leta reda på vårt hotell och konka våra otympliga väskor... hotellet visade sig vara väldigt fräscht! Mkt bra! Det gäller att planera med en sån här helg så vi slängde in väskorna och drog in till Oxford Circus för att ta tag i Primark, där tålamod och armbågar krävs! Vi spenderade nog 2 timmar där inne. Jag som shoppingassistent med en stor kasse full med kläder och Mikan en annan. Jag kände inge nöd på att spendera så mkt pengar eftersom jag alltid kan gå på Primark här i HW så därför var jag sååååå snäll som gjorde detta. Värt att nämna är att det är sjukt mycket folk inne på detta varuhus, och sjukt mycket svenskar (vi är för övrigt överallt i denna stad). Det känns mer eller mindre som Ullared (jag har inte varit där men kan tänka mig att det är något liknande)... Iallafall! Mikan kom ut två pappåsar rikare, fyllda med kläder! Därefter skyndar vi oss till hotellet, byter om, åker och äter indiskt (mmmmmmmm) och ska sedan ta tunnelbanan till North Greenwich där Lady Gaga väntade på oss!

 

Vi stod på tunnelbanan och ingenting hände, dörrarna stängdes inte, och efter ett tag ropas det ut i högtalarna att de har röd signal och att det är flera tåg framför som står stilla...de visste inte heller hur länge de skulle stå stilla. Vi hade också varit lite tidsoptimister gällande de här så vi fick springa upp och ta en taxi som hamnade på 35 pund. Vi hann precis fram, till 8.45 (då hon skulle stå på scen), men vi hade inge cash, och taxi tar inte kort...(jävla kontantland!) jahopp! Mikan springer runt och letar efter bankomat, taxametern hinner ticka upp 10 pund till, efter 20 min kommer hon tillbaka, och vi kan springa in till våra sittplatser. Arenan var O2, som visade sig vara enorm så det tog ett tag att komma fram! Vi unnade oss en varsin öl efter hela panikresan...och vi hann! Konserten hade inte börjat! Hon var självklart lite försenad så... Hursom var konserten lovely! Kunde vart roligare om man kunde alla låtar! Vi kände bara igen hennes släppta singlar.. Nu lite bilder.

 

Mikan på tåget in, glad? trött?

På Primark...Mikan och hennes fyllda kassar.

mikan leker indier

jag mä eller nåt, kingfisher är hursom väldigt gott

utanför O2

taggade?

vi satt högt upp...och jag med min höjdrädsla. vi stod mestadels upp och jag fick hålla i mig i sätet för att känna mig lugn.ja det är sant.

ra ra oh la la

självaste lady gaga

höjdpunkten och sista låten - bad romance! ni kan höra nån av oss sjunga i bakgrunden. väldigt vackert dock. lägg också märke till mulatten till höger (som också hade några konstiga faketattoos i form av en armstrumpa som han hade på båda armar, mycket märkligt...) och flint-pappan framför oss som dansade hela tiden. och sen har vi snorungen framför oss, en ung kille som var jobbig som fan. man ville ba möööörda'na! han kastade tre öl över folket framför också. jävligt snorungebeteende.


Vi var helt döda efter konserten, så det blev hemgång till hotellet. Dagen efter så började vi med sightseeing, Big Ben, London Eye och Buckingham Palace var några saker vi såg (det riktiga Buckingham Palace!)

 

Mikan helt överlycklig över att få vara i Westminster

 

Ni som känner Mikan vet att hon har fågelfobi, därav denna besvärliga min med pelikaner i bakgrunden. Tror det är pelikaner. Vi säger så.

Vi gick Prinsessan Dianas "memorial walk"

Likt Central Park i New York så finns det en del ekorrer, otroligt tama...alla turister gosar och matar dem. Viktor skulle vara överlycklig här.

 

Vakter eller musikanter eller va man nu kallar dem, värmer upp inför en parad utanför slottet.

Kryllar av turister, vid detta tillfälle så blev Mikan och jag smygfotade av en kines några gånger. Han stod typ 60 cm ifrån oss. Och när vi kollade på han så fnittrade gubben lite. Ser vi så exotiska ut? Han är ju trots allt i England bland ett antal miljoner ljusa västerlänningar.

Där kommer paradgossarna...

Där har vi re´! Buckingham Palace! The real deal! Med ett äckligt grått regnmoln i bakgrunden. Flaggan är också hissad, vilket innebär att drottningen är hemma i sitt onödigt stora palats.

Mikan tjatade om att bli fotad med en vakt..okey rååå´..

Min födelsedagspresent till Mikan var att gå på ett traditionellt afternoontea "party". Detta gjorde vi på Strand Palace Hotel där vi även fick ett glas Taittinger champagne och massa olika bullar, scones och mackor. Och självklart te. Vi satt i ett eget bås där man kunde ändra ljusbelysningen och vi kände oss väldigt viktiga...Är det okej att vi båda kände oss lite salongsberusade efter detta? Mitt på blanka dagen också.

 

Det var sjukt goda russinscones.

 

Efter en heldags shopping (igen) där vi kapat många kap, var vi trötta i både kropp och själ, typ, så drog vi och åt sen middag i Camden Town. Grymt god mat (och öl). Tanken var ju egentligen att vi skulle gått ut men vi pallade inte. Så hemgång igen för att ta vara på sista dagen dan efter!

Mikan med sin pasta

Maten var som sagt sjukt god. SICKLY GOOD!

Och vi var så sjukt trötta, vi hade svårt att hålla ögonen öppna, därav detta foto. På bussen till hotellet måste folk trott att vi var fulla, ramlade omkring och garvade som att vi var det iallafall...

Notting Hill, Portobello Road.


Dagen efter packade vi väskor och checkade ut, sen drog vi till Notting Hill och fyndade några saker. Därefter snabbt till Oxford Circus för att äta sushi (på 10 min, shoppingschemat måste följas!) sen tillbaka till Primark för att göra våning två - accessoarerna! Sen tillbaka till hotellet, och sedan lämna av Mikan som tog tåget till Heathrow och tillbaka till Sverige. Helgen var iallafall väldigt bra. Och jag har nog uteslutit en hel del men inlägget har tagit så jäkla lång tid att göra (credd till alla storbloggare som sitter och sysslar med de här hela dagarna långa! måste vara otroligt jobbigt!)...kika in på min systers blogg också! Hon får fylla i och hon har även en massa andra bilder!

När hon lämnade England tog hon samtidigt med sig det dåliga vädret, hörde att det är snöstorm IGEN! Här har det varit 9 grader och sol, så skinnjackan och solglasögonen fick åka på idag. Det ni! (Och jag måste verkligen sluta skriva om vädret)

 

Heppåre!

 

 


Kommentarer
Postat av: Viktor

allvarligt kan man gosa ekorrarna?

2010-03-02 @ 02:26:19
Postat av: Anna

låter som en fantastisk weekend!! och den där affären primark låter mkt intressant för en shoppingintresserad :)

2010-03-02 @ 08:15:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Mikaela

Fantastiska människor på konserten verkligen! Och London var smashing! Vill tillbaka! Puss

2010-03-03 @ 08:17:42
URL: http://mixi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0