Terrorister och yxmannen...

Vi var nere och tjattrade lite med Paula, vår landlady för några dagar sedan... Vi berättade lite om vad som hänt i huset med poliser knackandes på dörren osv. Det verkar som om killen som satt i häktet då bott här tidigare. Tydligen är det många mer eller mindre kriminella människor som hon haft inneboende i vårt hus...ett litet knarkkvarter typ. Sedan kom vi in på High Wycombe vart det är okej att bo och vart det inte är okej att bo. Tydligen är Totteridge enligt henne ett helt okej ställe, dock med några soc-hus här på gatan. Sedan finns det områden som busschaufförer vägrade åka in i för något år sen, men det har lugnat ner sig. Paula berättade också att bakom kullen där vi bor så tog de fast flera muslimska terrorister för ett tag sen (år?) där det hittade ett 30-tal bomber också. Trevligt. Skogen här i närheten av oss, där Daniel förövrigt brukar ta promenader, varnade hon oss för också då det är en yxman som brukar springa efter människor. Han åker tydligen inte fast av någon anledning ...Vilket trevligt ställe vi bor på va?

Vi börjar iallafall trivas ännu mer nu med skolan och allt. Och det känns lite typiskt då det är en och en halv vecka kvar till påsklov, vilket är tre veckors lov. Därefter är det bara en månad kvar här. Tror vi har sista tentan 17 maj så blir nog att jag kommer hem någon gång där efter! Har redan kollat upp flyg där man får checka in två väskor (det kommer behövas)...

Kommentarer
Postat av: Anna

herregud ni har ju ingenting kvar av skolan efter lovet ju, helt sjukt! Hoppas att ni slipper terroristerna knackandes på er dörr :)

2010-03-16 @ 13:16:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

BTW jag älskar hustle låten, den går på repeat!! du har en förmåga att introducera riktiga godingar för mig, som med love takes over förra våren :)

2010-03-16 @ 19:42:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Emelie

Haha vad bra! En britt jag träffade i Laos för flera år sen som jag träffat här i London igen, jobbar på skivbolaget som signade dom! Så jag fick några gratisskivor... de finns några riktiga pärlor med dom iaf =)

2010-03-16 @ 21:24:58
URL: http://mlisod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0