EAP - check!

Två av fyra kurser är nu avklarade och godkända. Ena är Business Tourism som jag klarade av tidigare under terminen (konferensgrejen) och nu är också English for Academic Purposes klar! Förra veckan hade man det skriftliga testet och idag det orala. Det kunde gått bättre, det kunde gått sämre! Hursom är jag nu klaaaaaar med det.

Min marknadsföringuppgift ska va inlämnad på fredag. Vilken jag är klar med, typ...bara lite källor som ska redigeras. De är jätteviktigt med bra referering här i England... 40% av betyget grundas på hur bra man refererar, och man behöver 40 % för att klara hela uppgiften. Känns inte så svårt med andra ord. Dock är det jobbigt med att få rätt längd på uppgiften. Man ska skriva om marknadsföringsstrategier, och jag har valt att skriva om SAS som jag tidigare nämnt. Uppgiften är inte alls stor, 3000 ord. Jag kom upp i 4200 ord. Och jag vägrade kapa. Det är nästintill omöjligt att ha med allt som man bör ha med på ynka 3000 ord. Men man får ha 10% +-. Alltså är 3300 ord okej. Jag började räkna bort oväsentliga saker såsom inledning och källförteckning... vilket kom upp i 300 ord. Forfarande 600 ord för mycket. Då fick jag höra att man kan ha sin SWOT analys som bilaga (vilket inte behöver räknas med då)...SWOTen var 400 ord. Japp, 200 ord för mycket. Men jag kan inte ta bort mer. Så de får helt enkelt läsa min lite för långa uppsats. Tydligen märker de inte på 200 ord, för vilken lärare sitter och räknar orden? Man ska inte lämna in den elektroniskt utan utskriven. Så. Ja. Den får va klar nu!

Sen har vi tenta på måndag. Jag sitter och pluggar till den nu. Läser en oerhört tråkig bok som tar upp hur man ska planera turism.  Låter säkert lätt som en plätt. Men när man måste tänka på alla intressenter hit och dit och kommuner och policys och hej och hå...ja det är inte lätt. Och vi ska skriva tentan på 2 tim. I Sverige har vi alltid 4 timmar på oss. Jag börjar få smått panik...Det är egentligen ett jätteintressant ämne. Men det fattar man alltid i efterhand efter all tentapanik och så. Just nu är det tråkigt och jag hittar hur många andra grejer som helst som är roligare. Typ måla naglarna. (Jag målar typ aldrig naglarna....kanske gjort max 10 gånger senaste 10 åren...det är sant)

Jag och Gunn.



På fredag kommer Mikan hit (min syster)...igen! Hon har möte i Uxbridge, som ligger rätt nära här från HW, på måndag. Så hon kommer hit på fredag och stannar över helgen. Blir London över dagen på lördag och sen söndag plugg...och för Mikans del jobbförberedande?

En annan sak, British Airways strejkar, IGEN. Britterna själva hatar BA...varnar en för att inte åka med dem för de strejkar alltid. Vi får reda på den 20e om vårt flyg kommer gå eller inte. Räcker det inte med att de bråkade med oss när vi åkte hit och ställde in vårt flyg pga några få centimeters snö?! Whyyyyyy.

Såja, hemma den 25e, förhoppningsvis! Jag är väldigt sugen på att ta en sista minuten där i slutet av maj. Man vet ju inte när och om man kommer kunna åka under sommaren. Viktor kan inte, andra kan inte heller. Så om nån känner för't. Jag är påååå! Helt plötsligt började England känna lite väl höstigt, värmen försvann och molnen dök upp. Bättre väder väntas nästa vecka. Jag vill ha soooooool.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha Emelie du skulle se hur tentorna går till här det är ju fan ett skämt. Vi sitter i vår vanliga lektionssal, tänkt dig Ny200 fullproppad, folk kan lätt sitta och göra sina tentor två och två eller bara snegla över någon annans axel! Ingen Id kontroll (jag skulle kunna skicka min bättre hälft i makroekonomi, om jag hade någon..), du får ha väskan vid dig. Läraren sitter framme vid katedern, alltså skulle man lätt kunna fuska om man ville.Det är bara vanliga lektionstiden man har på sig så efter läraren har förklarat hur det går till skrivs tentan på 75 minuter.. lite stressande haha!

2010-05-12 @ 19:33:08
URL: http://annagoesgraz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Uuuuh. Och din skola låter annars mycket hårdare än min!=) Tror man gjorde i lektionssalar tidigare här också, men nu ska man göra i en stor eventhall så blir typ som i Kalmar. =) 75 min i makroekonomi låter däremot HEMSKT! hoppas de går vägen för dig iaf! det gör det nog!=)

2010-05-12 @ 19:48:25
URL: http://mlisod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0