May Ball och London...och ett fult stort äckligt blåmärke.

Lite bilder togs på vår "internationella middag", dock typ bara innan alla kom. Så här kommer några;

 




de vi svenskar bjöd på, köttbullar och skagensnittar. Bordet va fullt sen av massa saker, typ bresaola (mmmmm), bruschetta, quiche, crepes, holländsk soppa, tysk pastasallad, korvar, ostar, godis, sprit/likör, bröd m.m.


jag och johanna på SU på kvällen.


Sen fick vi finbesök på torsdagen, Sussi dök upp! Sussi pluggar med oss i lilla Kalmar men är just nu på sin erasmustermin i Birmingham. Anna kom på fredagen från Frankrike där även hon gör sin utbytestermin! Vi körde tacoskväll och utgång på SU.

Fördrinkar lite

 



Tiden går fort när man har det roligt! Sussi tog sig norrut på söndagen. Och vi andra bestämde oss för att lite väl sent, ta oss till May Ball inne i London. Vårt universitet hade hyrt Heaven som är en gaynattklubb mitt i Charing Cross! Vi hade ju inte direkt balklänningar så det blev lite man tager vad man haver. Det blev en kulkväll...trots små incidenter. Jag var så kissnödig på bussen in så trodde jag skulle svimma. Men I made it! Johanna ramlar pladask på dansgolvet, en timme senare gör jag likadant i en trapp. Anna mår lite dåligt sen på hemresan. Men annars var det lyckat! ;)



vår fina transport in till centrala london. en engelsk skolbuss. nu kan man bocka av det på listan!


inne på balen.


johanna och karro helt till sig för de lysande dansarna.


titta bara.


Och idag, tisdag, tog vi oss in till London med Anna (hon va inne lite i helgen också med sina franska unikompisar). Vi visade henne Camden Town och Notting Hill.

den väldigt kända londonmarknaden, camden market!






i camden kan man köpa, ja ni ser, buffaloskor!!! ynka 70 pund. mikan: ett andra par kanske?!


kanal vid camden





åt lunch vid camden food market, där äter man på moppar!




solen kom nästan fram i notting hill!


på portobello road. nu räcker det med notting hill för min del!



-----------
Såja! Lite bilder. Jag ramlade ju i en trappa på the May Ball i söndags. Det gjorde inte så ont, helt ärligt. Jag dansade hela kvällen efter...fullt normalt. Men, när jag kom hem såg jag att jag fått ett jäkligt fult och äckligt blåmärke. Längs hela låret. Jag har aldrig haft ett sånt stort blåmärke. Dock vet jag att både pappa, lillebror och jag får blåmärken väldigt lätt. Så lugn gott folk (mamma och pappa), det är inte så farligt som det ser ut. Jag ser mer eller mindre misshandlad ut, jag vet. Inga korta shorts för mig på ett tag. För känsliga läsare, scrolla inte ner!

























































Och nej, det är inte photoshoppat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0